DEN JUCKANDE VALPEN....

Det översexuella väsendet som anlänt hit till familjen har visat sig vara mycket fäst vid just husses ben. Har alltid gillat bytesdominans, men i min värld så borde det ju vara jag som är chef. Miniporrhunden är bara fyra månader, men har redan visat tendenser som gör att även den mest luttrade sexolog borde få gråa hår.

Under inomhussöket när Bus fick vara med så vandrade han ju runt för att träna i denna miljö. Efter lite lek med en bitsak så tittade plötsligt minigeten kärleksfullt på sin husse. Därefter kopplade han grepp i  sin iver att förföra husses klena ben. Till en början var det väl lite gulligt, men efter att jag dragit runt på minigeten inne i lokalen så vart det till slut lite anstränangande. Fick bli extra barsk i tonen för att juckarhunden skulle lägga ned.... Kollegorna tyckte i alla fall det var kul...

Så även hemma. I bland blir Bus så kär i husse att det bara inte går att låta bli....

När minigeten inte försöker utnyttja husses kropp så är han ju också en sakfinnare av klass. Man kan bli lite irriterad över vad folk kastar i naturen. Det skulle ju inte vara så kul om valpen satte något i halsen. Sambon observerade Bus under en promenad. Han verkade snutta på något och visade påtagligt att han var en valp. Det visade sig att han hittat en barnnapp och nu höll den på ett mycket proffessionellt sätt....

Under vår eftermiddagspromenad i går så verkade Bus tugga på tuggummi. Jag fick tag i lillgeten och bände upp käftarna. Fick kämpa ordentligt då Bus tuggade frenetiskt för att få behålla lite av material och smak. Då jag fick ut föremålet och höll upp det så visade det sig vara en..... Kondom!!! Jag kan tillägga att den ej längre var i förpackningen. Barnen undrade vad det var för ballong, men jag kände för tillfället inte för att redogöra för blommor och bin. Och framförallt inte beskriva fyndets verkliga användningsområde och hur i hela världen detta nu kunde anträffas i Bus mun under promenaden. Det blir sambons uppgift.....

I övrigt fortgår Bus anfall mot oss i familjen. Vi är fullkomligt söndertrasade både klädesmässigt och fysiskt. Vargen verkar lida av ADHD för det är ta mig 1000 an inte en lugn sekund vi har.... Under promenade idag så sprang han så fint på gångvägen. Upptäckte till sin förtjusning att bonden vänt upp och ned på geggamojsan ute på sin åker. Tittade på husse. Husse sade NEJ! Bus tittade på stora sonen. Stora sonen sade: Han kommer att sticka ut dit? Jag repeterade ordet NEJ en gång till, men fick bara ett tigerhopp till svar. Bus for ut i geggan och då helt emot husses instruktioner....

Gammelgeten då? Jo vi har jobbat ett nattpass här i helgen och då på södra sidan om den stora staden. Vi hade bara ett spår och det var efter några våldsamma rånare. Dom hade sprungit i väg och en annan hundförare började att spåra. Efter ett tag var denna hund trött och det var Areks tur att ta över. Precis där bytet skulle ske blev det väldigt trångt. En smal gångväg med två hundar och hundföarare, fyra polisbilar som höll på att vända. Arek knep dock i ett spår och vi for iväg i rungande fart. Efter långspår över gångvägar, ängar, tomter etc så orkade gammelgeten inte fullfölja då vi kom in i det tätbebyggda bostadsområdet. Synd!!!! Dock var spåret fram dit mycket roligt och trevligt.

Vi han ändå med att gripa en slyngel. På en ort söder om den stora staden så finns det ett gäng som ställer till problem. Man slår ned vanligt folk och då bara för att dom är på fel plats vid fel tidpunkt. Så även i går. Jag hade dock sådan tur att jag mötte på två av gärningsmännen under fotpatrull i detta centrum. Efter en kort jakt fick jag tag i två späda ynglingar och dessa uppvisade en mycket dålig attityd mot ordningsmakten.

Det tackade man bara för eftersom det innebar att husse kunde ta i lite mer för att transportera dessa våldsmän till polisbilen. En av de två var så våldsam att han fick beläggas med handfängsel. Jag tror att han kände sig stark och flyktsäker. Det kan man göra om man fått för mycket stimulantia i sig. Att koppla grepp på denna hjälte var dock inte svårare än att böja nykokt spaggetti.

Denne lille akrobat hade misshandlat fyra stycken ungdomar som passerat detta centrum. Kändes mycket bra att lägga vantarna på honom.....


Kommentarer
Postat av: Peter

I ett sådant här läge kan man inte motstå att fälla kommentaren: Sådan herre sådan hund........och då tänker jag inte på leråkern.....:o)......

Postat av: Madde

kan undra vart dina hundar lärt sig jucka... Det äckligaste min ahundar hittat står nog mellan "vuxenleksaken" Svinto hitta vid högdalen, eller det väl använda tampongen Nelly höll på äta upp i skogen *uuuurk*

2007-12-02 @ 20:48:14
URL: http://working-gsd.se
Postat av: Ola S

Eftersom de andra redan kommenterat det jag tänkte kommentera, så hoppar jag det.. och koncentrerar mig på buset ni fångade istället, vid ett sånt tillfälle.. önskar man inte att buset drar så man får släppa hunden, och den får tugga på [läs:fånga] dem på ett mindre trevligt sätt?

Ha det bäst

2007-12-03 @ 12:43:14
URL: http://ola-stein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback